سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل تهیه روغن قسط

آشنایی با فواید روغن قسط

بیخ که اصطلاح علمی آن ساقه زیر زمینی گیاه، کوشنه یا قسط گفته میشود. دو نوع قسط داریم قسط تلخ که به قسط چین یا قسط کشمیری معروف است و در هندوستان به آن خولنجان گفته میشود. این گیاه بومی جنوب چین است.

همچنین در شهر کشمیر هندوستان بسیار پرورش میدهند. رنگ ساقه زیر زمینی گیاه، تیره مایل به سیاه است. طعم تلخی دارد و بوی معطر دارد و مقداری تند است. از این گیاه روغن قسط به دست می آید.

قسط شیرین که یکی دیگر از انواع های آن است به قسط عربی یا خولنجان مصری معروف است. این گیاه بومی هندوستان است. به رنگ زرد روشن یا قرمز با طعمی گزنده و معطر است و پوست نازکی دارد. نوعی از قسط شیرین که ساقه های زیر زمینی آن به رنگ قرمز است، خواص دارویی و درمانی دارد.

طبیعت گیاه قسط گرم و خشک است.

 

خواص روغن قسط دکتر اویل 

از روغن قسط تلخ دکتر اویل برای استعمال خارجی استفاده میکنند. قسط شیرین مقوی معده و باد شکن است. به تقویت اعصاب کمک میکند. برای درمان سردرد میتوان از روغن قسط شیرین دکتر اویل استفاده کرد. همچنین پراکنده کننده بادهای دماغ است. اگر با عسل یا ادویه این گیاه استفاده شود خواص درمانی بیشتری دارد.

روغن قسط دکتر اویل برای تقویت اعصاب بسیار مفید است. همچنین برای تقویت عضلات نیز میتوان روغن قسط دکتر اویل را به صورت موضعی استفاده کرد روغن قسط دکتر اویل برودت کبد و معده را رفع میکند.

روغن قسط

از روغن قسط دکتر اویل میتوان برای تقویت قوای جنسی استفاده کرد.

این روغن را هم به صورت مالشی و هم به صورت خوراکی میتوان مصرف کرد. به صورتیکه خوردن یا مالیدن این روغن به موها برای رشد و تقویت موها بسیار موثر است. مصرف خوراکی آن تا 28 گرم مناسب است.

این روغن یکی از روغن های طب سنتی است که مورد تاکید معصومین است.

فواید روغن قسط

از روغن قسط دکتر اویل برای درمان دردهای مفاصل استفاده میشود به طوریکه این روغن را بر روی مفاصل دردناک میریزید و به آرامی ماساژ میدهید تا جذب شود. همچنین برای بهبود و درمان گرفتگی های عروقی و بازگشایی عروق میتوان از این روغن استفاده کرد. برای رفع ورم های مفاصل نیز این روغن موثر است.

استفاده از این روغن موجب دفع عفونت های موجود در بدن شده و به تحریک جریان خون در انگشتان پا و کف پا می انجامد.

به صورتی این روغن عفونت را دفع میکند که عفونت را از کف پا به سمت مجاری ادراری می آورد.

وقتی از روغن قسط استفاده میکنید تا چهار روز اول درد زیادی را تحمل میکنید. چون عفونت ها در استخوان همزیست شده و در حال مقاومت هستند.

استفاده موضعی این روغن در حمام بر روی بدن و مدت زمان بیشتری در حمام ماندن و سپس آبکشی کردن بدن موجب لاغر شدن فرد میشود.

برای درمان گرفتگی های گوش میتوان از روغن قسط استفاده کرد به صورتیکه چند قطره از این روغن را در گوش بریزید تا درمان شود.

از روغن قسط میتوان برای درمان شب ادراری استفاده کرد. همچنین برای بهبود و درمان فلج صورت روغن قسط دکتر اویل مفید است. به صورتیکه از جلوی گوش به طرف صورت بمالید. همچنین برای درمان سکته نیز میتوان از روغن قسط استفاده کرد.

مصرف خوراکی و مصرف موضعی این روغن برای خانم های باردار و شیرده همچنین برای کودکان باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

قبل از استفاده از این روغن بهتر است تست حساسیت انجام دهید. به صورتی که روغن را بر روی پوست ریخته و صبر کنید اگر بعد از چند دقیقه دچار تورم، قرمزی، سوزش شدید، مصرف آنرا قطع کنید.